Cicle Formatiu de Responsabilitat Social del Consell de Relacions Laborals: un pas més a prop de la igualtat

Responsabilitat Social

El dia 16 de juliol, el Consell de Relacions Laborals (CRL) de la Generalitat va realitzar una jornada formativa en matèria de responsabilitat social sobre l’auditoria no financera. Emmarcada dins del Taller d’Informació No Financera, la jornada va ser impartida per l’auditoria KPMG i va comptar amb la participació de l’Alba Martínez del grup SORLI, que va explicar la bona pràctica de l’entitat en aquest àmbit. Un dels punts de la jornada va ser explicar les tasques que ha dut a terme la Fundació SORLI, impulsant i realitzant el Pla d’Igualtat i el protocol contra l’assetjament sexual al grup SORLI amb èxit.

SORLI és una empresa gairebé paritària i amb una tendència positiva en l’evolució de la distribució de personal. Aquesta és la conclusió de l’informe en què la consultora KPMG ha auditat les polítiques de talent humà de la cadena per posar en relleu les seves bones pràctiques.

El paper que juga la Fundació SORLI dins l’empresa

KPMG també s’ha fixat en el paper que juga la Fundació SORLI dins l’empresa. El 2016, arrel d’un cas de violència masclista, l’empresa va fer una reflexió interna sobre com evitar aquestes situacions i en Consell de Família va decidir comprometre’s a tirar endavant un pla.

El 2018 va implantar una sèrie de polítiques basades en tres pilars:

1. igualtat de gènere i espais amb zero violència
  2. polítiques basades en la flexibilitat, conciliació i corresponsabilitat
  3. seguretat i salut laboral

L’any 2019 va prendre forma la Fundació SORLI, que havia tirat endavant el projecte d’igualtat i zero violències a l’empresa, amb l’objectiu d’impulsar la igualtat de gènere en espais lliures de violència al teixit empresarial català.

La igualtat de gènere i espais amb zero violència

En primer lloc, la igualtat de gènere i espais amb zero violència es basa en el disseny i implantació d’un Pla d’Igualtat i un protocol contra l’assetjament sexual o per raó de gènere. La implantació del protocol es recolza en una formació extensa i professional de totes les persones de la comissió que gestiona els casos i les denúncies i, alhora, en la formació i sensibilització a tota la plantilla; formacions dutes a terme per la Fundació SORLI.

Des del 2018 fins a data d’avui s’han detectat 11 casos dels quals un 82% s’han produït en dones. L’empresa ha resolt els casos mitjançant acomiadament, sancions disciplinàries, notificacions per conducta inapropiada als clients i prescindint del personal que presta serveis a través d’empresa externa. Tot i això, més de la meitat dels casos s’han produït entre el propi personal.

Polítiques basades en la flexibilitat, conciliació i corresponsabilitat

En segon lloc, les polítiques basades en la flexibilitat, conciliació i corresponsabilitat prenen en consideració la flexibilitat horària, el teletreball i una sèrie de tallers de noves masculinitats en col·laboració amb Men in care.

La seguretat i salut laboral

En tercer i últim lloc trobem la seguretat i salut laboral, englobades sota la gestió de la COVID-19. Es proporcionen EPIS (mascaretes, gel hidroalcohòlic, pantalles, desinfeccions integrals dels locals, etcètera), un servei d’acompanyament emocional enfront situacions de vulnerabilitat o inestabilitat, una adaptació horària a famílies monoparentals amb persones al seu càrrec i la creació d’un “call center” per donar suport a les persones grans a l’hora de realitzar la compra i a l’entrega en el seu domicili, ja que es tracta d’un col·lectiu de risc.

El nostre objectiu: la igualtat de gènere en espais lliures de violència al teixit empresarial català

La Fundació promou la formació i l’acompanyament tècnic a les empreses que es volen iniciar en el camí de la igualtat, realitzant Plans d’Igualtat, protocols contra l’assetjament sexual o aplicant eines de comunicació no sexista. També dona suport i promou a diferents estudis i I+D per donar llum a la desigualtat que encara es viu al teixit empresarial.

Actualment, ja són 16 les entitats publiques i privades que s’han adherit a la Fundació SORLI i que treballen en aquest procés igualitari i amb zero violències masclistes.

Volem agrair que hagin comptat amb nosaltres per aquesta jornada i, especialment, a la Secretaria general del Consell la Sra. M. Àngels Pujols, la Sra. Marta Payà, la Sra. Patricia de KMPG i la Sra. Alba Martínez, directora de talent humà del grup SORLI.

Si vols més informació, envia’ns un correu:

Per |2021-07-30T12:38:42+02:00juliol 28th, 2021|Fundació Sorli, Igualtat de gènere|0 Comentaris