Per què Quodlibet?

Amb aquesta expressió llatina, que es pot traduir per “tot allò que vulguis”, ens hem volgut transportar a l’època dels debats escolàstics, quan els professors* s’havien de sotmetre a tota pregunta que els fessin els escolars*: les anomenades “questiones quodlibetales”.

Ja saps. Ara et toca a tu preguntar-nos “tot allò que vulguis”.

*Nota. Professors i escolars: paraules que indiquen efectivamente el gènere correspo-nent. No hi havia dones, així doncs usem el masculí amb coneixement de causa.

butlletí quodlibet

El butlletí, una dona sàvia

Berta Canals, Directora de la Fundació SORLI

El 2020 el recordarem totes i tots per ser l’any en què van passar coses mai vistes: mesos tancats a casa, hospitals col·lapsats, consum sota mínims, morts inesperades, etc. Cadascú ho recordarà d’una manera única i ho explicarà a la seva manera, també única.

berta canals directora fundació sorli butlletí quodlibet

La Fundació comença a caminar en aquest moment tan peculiar de la nostra vida: en ple confinament. Vam començar a gestar-la el maig del 2019 i la vam presentar “en família” el 23 de gener de 2020, en la primera Trobada d’Empreses Padrines. Teníem prevista una primera formació presencial el 25 de març, però ja estàvem confinats i la formació va quedar aplaçada. Aquesta formació tindrà lloc en línia el 7 de maig.

Aquest número zero del Butlletí de la Fundació també es publica des del confinament. Tanmateix, la seva aspiració ja queda pal.lesa: la de ser una plataforma d’entreteniment i d’informació, a parts iguals, sobre temes lligats a la igualtat a l’empresa. Voldríem parlar d’igualtat de manera amena, senzilla i cultivada, deixant de banda les xifres i els percentatges i centrant-nos més aviat en els aspectes humans.

M’agrada pensar que, si fos un personatge, el butlletí seria una dona sàvia.

“Ignorem la nostra veritable alçada fins que ens posem dempeus.”

Emily Dickinson

Coneixes els nostres Butlletins Quodlibet?